Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


tisdag 28 augusti 2012

Gamla Innanfönster & Lockig Ull

I vårt vardagsrum sitter de gamla fönstren kvar
med löstagbara innanfönster.

Charmigt, men inget man går och tänker på dagligen
om ni förstår vad jag menar...

Blev förskräckt när jag fick syn på eländet häromdagen...


De f.d. grankvistarna skulle ju tagits bort redan i vintras.

SUCK...

Men nu ska det bli andra bullar!

Marie har försett mig med fin ny ull,
gråmelerad och lockig
Den ska läggas mellan fönstren
Det kommer att bli sååå fint...

Men först ska den tvättas i ljummet såpvatten
Försiktigt, försiktigt så inte lockarna tovar ihop




Sedan sköljas väl och centrifugeras för hand i en nylonstrumpa!!!
(älskar att lära mig nya saker)

Nu ligger den fin och ren och torkar på en handduk på lilla verandan



Nu ska bara innanfönstren plockas bort, rutorna putsas,
linnerullarna mellan fönstren bytas ut...

Hmmm, fortsättning följer alltså!

-Lovar att visa er det färdiga resultatet!
Jag längtar...

Ha en härlig tisdagskväll

Kram

ANN






1 kommentar:

  1. Ja, tänk som man kan glömma bort saker...:) Jag tror nog ullen blir LITE finare än de bruna grankvistarna:)
    Kram Anna

    SvaraRadera