Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


onsdag 8 februari 2012

Vår fina Sigge



Här ska ni få träffa vår goa katt SIGGE.
Han är en kolsvart, kelen mys-katt.
Han är gärna ute en hel natt och jagar möss, och sover gärna bort en hel dag.
Men när han är redo för sällskap, då vill han verkligen vara i centrum och placerar sig gärna t ex
mitt på tangentbordet.
Och säger: "Se mej!! Klia mej på magen!!"


"Hunden: människorna ger mig mat och kärlek,
de måste vara gudar!
Katten: människorna ger mig mat och kärlek,
jag måste vara gud!"


"Jag hade hört att det skulle vara svårt med katter och dressyr,
Det är det inte alls - min dresserade mig på två dygn"

Det finns massvis med underbara kattcitat och dom är så sanna.

Min dag har annars innehållit fotvård och fotmassage. Så underbart det är. Man liksom bara 
flyger på moln efter en sådan behandling.

Kom på ett citat till!! ;
"Hundar har ägare - Katter har personal"

Nä, nu gnäller Sigge, då begär han mat eller att någon öppnar dörren åt honom.......
Och det gör vi ju så gärna!!

Ha en god onsdagkväll!
Kram
ANNIKA



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar