Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


torsdag 2 februari 2012

Peter Gaunitz Show

Peter Gaunitz
Igår kväll var jag inne i Halmstad, på Stadsbiblioteket på en härlig föresläsning. 
Det var Peter Gaunitz, landskapsdesigner, som fick mej att skratta i två timmar. Han kunde verkligen
framföra nya trädgårdstänk på ett lättsamt och roligt sätt.
Stadsparken i Lahom har skapats av bla Peter Gaunitz, och han kommer avsluta arbetet där med att skapa ett woodland.

Han har ett annorlunda sätt att tänka, men ändå såå himla rätt. Mycket villt och överfyllda rabatter, så inte ogräset hittar fram. Så vill väl alla ha det....!! Genialt. Passar mej perfekt. Som han sa:
"Vill du ha marktäckare eller vill du rensa ogräset själv?"
 Han fick mej att tycka om både mullvadar och kirskål. Det ni..!
(Han kommer till Laholm den 6 juni. Anteckna det.)




Stolarna som jag köpte på loppis i helgen, blev nattbord tillsvidare. Har letat efter det länge och var ordentligt trött på att tidningar och böcker ligger på golvet hela tiden. Inte så dumt för 35:- styck, tycker jag.



NU blir det duschen! Ska ut och äta med två av mina fina väninnor. LYX ja, jag vet!!

Ha det bäst!

ANNIKA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar