Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


tisdag 21 februari 2012

Takk

Jag har en väninna i Trysil, Norge, som heter Gro. Hon är en underbar konstnär och 
fantastisk på att skriva dikter.
En av mina favoriter från hennes diktsamling: Rommet imellom, är:

Takk


Du ga meg en flik
fra innerst i ditt hjerte
jeg kjente varmen bre seg
jeg kjente redselen som gnog

...du skulle ikke ha kommet
så när meg...

Kjärlighetsgudene danset krigsdans
da tanken tapte
da forelskelsen jog
gjennom kroppen
lik varme brer seg
på åpen slette

...du skulle ikke ha kommet
så när meg...

Jeg for lik en ridder
uten våpen
uten krig
rett inn i dine armer
som kledde av meg

Jeg flöy da rustningen
falt mot jorda
jeg mistet styring
i et fryklöst tåkelandskap

jeg kjente at jeg var bare meg...

Takk for at du sto der
og tok imot

av Gro Eggen Hansen


Vackert eller hur...?
Kram
ANNIKA

1 kommentar: