Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


lördag 18 februari 2012

Vakna nu, perlargonerna!



Varje sommar köper jag massor av pelargoner.
Och varje vinter försöker jag övervintra dem,
hittills har kung Bore alltid överlistat mig.
Men i år har jag äntligen lyckats hålla dem vid liv!!!

Tjohoo, nu är blomlådorna inburna, allt visset är bortplockat
och en trave udda gamla fat har hämtats in från redskapsboden


Kul att titta på alla olika gamla kaffeserviser som passerat revy i detta hus!
Titta där - en Berså också minsann



Nu återstår att plantera om dem i ny fin jord,
och klippa ner dem lite mer

Här står de på parad. 17 st blev det.
Önskar bara att jag märkt krukorna med vilken färg de har....
Ha en skön lördagskväll/Ann




3 kommentarer:

  1. Jag brukar också försöka övervintra dem. En del lyckas jag med, och en del får jag slänga. Detta år har jag bara ställt undan en del. De andra har fortsatt blomma genom vintern på verandan. Men nu är det väl dags att ta tag i dem!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hm ,jag måste också ta tag i mina övervintrade pelargoner !!! Tack för påminnelsen ! ;)
    Kram Anki

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte också plocka in mina idag =) Det är mitt första försök så vi får se om jag lyckats. Kram Gabbi

    SvaraRadera