Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


söndag 20 januari 2013

Inventering..vem har hittat på det?

Hej allihop!
Har ni det skönt i sofforna därhemma? Söndagspromenad?
Söndagsmiddag?

Att jag låter lite bitter beror på att vår helg ägnats åt den tråkigaste
sysslan som finns, när man är företagare, 
nämligen Inventering
Jag undrar bara: -Vem har hittat på det här??
Varenda liten pryl ska räknas, slås upp i prislistor eller auktionslistor
och skrivas ner...
R. räknar och jag skriver...
Ja ni ser ju själva hur lätt det är när det ser ut så här:



och så här:



Men något positivt har det med sig iallafall
1. Man får röjt lite samtidigt
2. Man hittar massor med saker man inte visste fanns
SÅ:
Nu blir det banne mig Smygöppning nästa helg
med STORSTÄDNING och  LAGERRENSNING
Så håll utkik!

Nej, dags igen. Jag har pyttelite kvar bara
Och sen vet jag ju, att när jag väl är klar
-Ja då blir jag glad igen!

Ha det bäst!
Kram
ANN




1 kommentar:

  1. Ja, fyyyy för inventering! I ditt fall måste det ju ta en ohygglig tid med alla saker du har...Jag avundas dig INTE men önskar dig lycka till...
    Kram Anna

    SvaraRadera