Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


lördag 7 september 2013

På mitt "riktiga" jobb



Hejsan!!
Denna helgen har jag tillbringat de flesta 
timmarna på mitt "riktiga" arbete.
För dom som inte vet så håller jag till i en växtbutik
måndag till fredag.., och i min butik
DRÖMMAR inne & ute, på helgerna.
Men denna helgen har jag lyckats klona mig lite,
eftersom chefen dragit på golfsemester.


Plockat upp nya varor och pysslat lite.


Den härligt blå höstgentianan är väldigt populär nu!




Jag har njutit av sol och sommarvärme
 tillsammans med höstens växter och blommor.






Lavendel är nog den mest efterfrågade växten,
året om. Och jag är inte sen att hänga på -
tålig, vintergrön, vacker, ger medelhavsstämning,
lång blomningstid, fjärilsälskad, ja listan kan
säkert bli ännu längre..
 Jag känner mig väldigt lyckligt lottad att få tillbringa
min arbetstid mitt i ett underbart växtrike.
 Men lite trött och sliten blir man efter en heldag,
så dags för sängen nu! Så jag tror att jag måste säga;

Go´natt och Sov gott!!

Vi ses!


ANNIKA







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar