Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


tisdag 24 september 2013

Palma - en pärla



Jag är precis hemkommen från en
fantastisk långweekend i Palma.
Om man omgärdas av 5 underbara gamla
väninnor som älskar att bada, sola, shoppa
äta, dricka vin och framförallt skratta,
då kan det inte bli fel!!


Vår lägenhet låg i en smal gränd mitt i Palmas
vimmel och med denna söta balkong.





Här e mina pärlor till väninnor, förmodligen är vi
här på gång ut på stan!


Mina älskade plataner växer överallt.


Dessa underbara gränder....




Palmas stolthet - La Seu, en otroligt mäktig 
katedral från 1300-talet.


Här har vi fnittriga tjejgänget igen, nu på tur till
Soller i detta gamla, charmiga trätåg. Tut - Tut!!


Det mysiga torget i Soller inbjuder till en 
god lunch med ett glas Cava!
Livet leker!!



Det var gott om olivlundar utmed tågrälsen.


Detta är MALLORCA för mig.




Stranden i Puerto de Soller låg dukad åt oss.
Här var vattnet mycket varmare än i Palma
och vi låg länge och flöt runt i saltvattnet.
Sedan slumrade vi gott ett tag..


Det känns som att det inte komma dröja länge
tills jag återvänder hit igen.




Denna utsikten kana man ju aldrig få nog av!

Tusen tack, tjejer för några värdefulla dagar!
De hjälper mig otroligt mycket in i en kall
tuff period som ligger framför oss.

Kram på er alla

ANNIKA










1 kommentar:

  1. Javisst var det underbart! Det kan inte bli annat i detta sköna sällskap. Mallorca är fantastiskt och så är även ni!!
    Puss och kram på er godingar

    SvaraRadera