Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


tisdag 12 juni 2012

Tre Trinda Damer...

Kan inte påstå att jag faller för porslinsfigurer precis
men det här gänget är ju helt oemotståndligt!



De tre trinda damerna är i själva verket saltkar
 fyndade på loppis i Danmark för ett par somrar sedan.

Handmålade och fina står de i mitt blickfång varje morgon
inte till någon nytta alls längre
utom att jag drar på munnen varje gång jag tittar på min lilla samling!


Här har solen tittat fram ikväll och det är lite, lite vind i vår vackra flagga
 fortfarande hissad sedan helgen
(man behöver ju inte hala den nuförtiden om man inte vill)
På tal om flagga måste väl ändå den svenska vara den vackraste i världen...
Färgmässigt symbolen för gul sol mot blå himmel...



Vi borde hitta anledning till att flagga lite oftare, tycker jag!
En fortsatt trevlig kväll till er alla

Kram
ANN





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar