Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


onsdag 13 juni 2012

Blomsterspråket

HEJSAN!!

Lite sent inlägg idag, men dagarna är fulla för närvarande.
Alla mina flickor är hemma och just nu sitter jag uppe
 och  väntar på Mimmi som är på väg hem från Köpenhamn.

Och i väntan på detta tänkte jag höra om ni känner till
BLOMSTERSPRÅKET ?


Blå blomma = Jag vill bli vid din sida intill döden
Gul blomma = Du är solen i mitt liv
Lila blomma = Jag önskar dej all lycka och välgång i livet
Mörkröd blomma = Jag saknar dig så
Orange blomma = Jag är din trogne vän
Rosa blomma = Jag är förälskad i dig och lovar dig trohet
Röd blomma = Jag räknar dagarna tills vi ses igen

Det kan vara bra att tänka på innan man ger bort blommor....


LOVE

ANNIKA


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar