Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


söndag 17 november 2013

Gröntorget



Hej söndag!

Ännu en ljuvlig dag med riktigt vårväder..,
ja faktisk!!
Det var lite svårt att infinna "adventkransbindnings-
inspiration", idag när det var sån värme som idag.

Jag har börjat binda kransar på fullaste allvar idag,
och faktiskt fick jag upp farten och lusten
framåt dagen. 

Jag kommer sälja mina dörrkransar på
tre marknader framöver.

Den första är på lördag den 23 nov på
Hembygdsparken i Boarp, Båstad
kl. 12-16

Den 7 dec står jag hos Ann-tikt & Sånt
och den 8 dec på Lundströms Bodar i Mellbystrand.
Återkommer med mer info om detta längre fram.



Egentligen var det fredagens nöje jag tänkte berätta om:

Jag, Milla och Ann ställde klockan tidigt denna morgon
och gav oss ner till Köpenhamn och Groentorvet!!
Kl. 05.30 rullade vi in för första gången till
detta paradis för växt- och blomälskare!
Förväntansfulla och lite sömndruckna stod vi och gapade
över de hav av blommor som vi såg.




Jag tror att det var tur att vi körde en vanlig
personbil - det kunde blivit riktigt dyrt för oss annars....


Men vi lyckades få ihop en hel del ändå..
Ann och Milla ser ju riktigt nöjda ut, eller hur!

När klockan var 9 var vi färdiga och då hade vi forTfarande 
hela dagen på oss till att besöka fler butiker, både i Danmark
och Sverige. 
Sånt här är lyx på hög nivå, och vi njöt i fulla drag!

Vi kom hem med en massa ny energi och inspiration
till vår advent och jul!

Tusen tack mina goa vänner för en 
riktig kanondag!!

Kram

ANNIKA







1 kommentar:

  1. Tack söta ni för en riktigt lyxig och härlig dag!
    Puss o Kram
    Milla

    SvaraRadera