Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


tisdag 15 oktober 2013

Shoppingtur med syrran



Lina in action.

I helgen var jag på besök hos syrran i Bjärred!
En riktig systerhelg som var efterlängtad och behövlig!!
Vi tittade på fotboll och Idol om vartannat och
fick givetvis i oss lite vin. 
Tjejsnack och faktiskt tidigt i säng!
För vi skulle ju ut på shopping!!

Vi började vår tur till min systerdotter Lina,
som jobbar som florist på Smultron & Tång
i Bjärred. En jättehärlig blomsterbutik, där
de verkligen har utnyttjat, en enkel lokal i ett
köpcentrum, till att få massor av mys! 


Sedan blev det ett efterlängtat besök till
Enkla Ting utanför Helsingborg.
Ett ställe i min smak och jag insöp massor
av härlig inspiration!!


Vackra Enkla Ting i en mycket smakfull miljö!





Jag var hänförd av lokalen, ljuset och den 
smakfulla inredningen!
Men gillar man mycket färg, är man på fel ställe!
Här gick allt i vart, vitt, grått och lite inslag av
brunt i form av trä, skinn och tegel.




Vi avslutade med en god fika i det charmiga cafeét.


Tusen tack, syrran för en mysig helg med dej.

Jag säger också stort GRATTIS till sambo T,
som blir 45 år idag!!!

Kram
ANNIKA



2 kommentarer: