Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


måndag 28 oktober 2013

Rom i regnet..


Hej!
Vi har spenderat helgen i Rom!
Ett förstagångsbesök för mig och det ångrar jag inte..
Det blev besök i kyrkor, kapell, utsiktsplatser,
otaliga cafeér och barer..


Här ser tomt ut, men vi var ute tidigt denna 
morgon för att besöka Vatikanen!


St Petrus kyrkan och påvens hälsningsplats.
Helt otroliga byggnader tittade fram överallt i denna stad.


Takmålningarna på väg in i Sixtinska kapellet
var oslagbara!
Michelangelo har legat i ...


Ett magnifikt olivträd!

Vi fick uppleva ett underbart Rom, i lite regn,
men även i strålande solsken.
Vi har gått och gått, tyvärr var jag dålig på
att ta med mig kameran hela tiden (klumpig
att bära på i shoppingkvarteren...).

För er som e sugna på att resa till Rom, så
är där tre "måsten":
Sixstinska kapellet i Vatikanstaten
(men hoppa över den guidade turen, var i god tid
för att slippa värsta kön och gå sen själva
genom de vackra byggnaderna).

Fontana di Trevi
Precis så romantiskt som det låter med, men jag
önskade att vi var där ensamma..,
så varför inte välja en tidig, tidig morgon
eller väldigt sen kväll.
Rom är överfylld av turister!

Trastevere
Ett otroligt mysigt område där du hittar
de här kullerstensgränderna som vi alltid gillar!
Smala mysiga gator med förstås, fin shopping
och härliga matställen.
Här avslutade vi två dagar..

Boendet var suveränt, nära Vatikanen.
En jättefin, privat lägenhet med två sovrum och härligt
kök, två toaletter med dusch.



Tusen tack P o M o min T
för en underbar weekend!!
Inte den sista..

Kram på er alla och ha en fin vecka i blåsten..

ANNIKA




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar