Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


söndag 27 oktober 2013

Ankarkrokar och en Gammal Skoläst...


Dagen har bjudit oss på minst sagt omväxlande väder...
Det började med en varm och skön förmiddag

Så före öppning av butiken:
Läge för röjning utomhus och fix utanför, med andra ord

(det ser snabbt stökigt ut när man skyltar utomhus,
så det behövs jämt)



Kastanjer i ett nysilverfat på en gammal tvättbänk
-det här gillar jag!

Sen kom regnet...

Jag fick brått att fota ett par av fynden 
från gårdagens Antikmässa i Borås

Bland annat hittade jag lite fina saker för hallen
En Skoläst i trä kan väl sitta fint...




eller ett par fina ankarkrokar
finns med rost eller blanka...
(dom rostiga bör lackas)



eller varför inte dom här...
-Supersnygga, tycker jag



 (strax i web-shopen)


Men oj, sen mörknade det snabbt.
Det var ungefär som att dra ner en rullgardin...

Tur att det är söndagskväll
middagen redan färdiglagad från frysen
Två nya inredningstidningar
och kl 21 ska jag träffa Saga i Bron...

Ja ni hör ju att det inte krävs särskilt mycket
för att jag ska va´ nöjd...

Söndagskram från

ANN





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar