Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


torsdag 13 december 2012

Vår lilla ljusfabrik

Marianne och Sally

En av årets mysigaste dag inträffar en vanlig veckodag
i december hemma hos Milla.
Då träffas det en gäng gamla arbetskamrater
från simhallen i Laholm. Vissa av tjejerna
träffar jag inte mer än en gång om året, så dagen
är efterlängtad.



Då njuter vi av Millas sköna julhem och av hennes
hembakta kakor och julgodis.
Vi pratar gamla minnen och dricker vin och 
gärna lite vin till.
Det är med andra ord massor av fnitter bland
alla dessa goa tjejer!



Mitt i allt detta har Milla byggt upp en liten
ljusfabrik. Där turas vi om att doppa och att
ligga på golvet och räta ljusen och snoppa
av dom ner till.


Birgitta och Marie

Vi hinner också med att sörpla i oss den sedvanliga
och den mest fantastiska kantarellsoppan.
Den njuter vi med lite vin till och middagen
avslutas med mer skratt och en maffig
kaka!


Marianne x 2




Catarina och jag

Låter det som att jag gillar denna dagen...?
...fel , jag älskar den!!
Fina vänner e det bästa som finns!!
Nystöpta ljus kommer på köpet!

Jag hoppas aldrig vi slutar med vår ljusfabrik.

Glad Lucia på er alla!





2 kommentarer:

  1. Nähä du! Vad vore livet utan alla er godingar!!! Kram
    Milla

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder från en fantastisk kväll. Är alltid värt att trotsa Kung Bore för att ta sig in till Millas fantastiska ljusstöpsmys! Skönt att hon och ni alla finns!

    SvaraRadera