Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


söndag 16 december 2012

Riktigt Rediga Raggsockar...


Riktigt rediga (som vi säger här i Halland) raggsockar
blev mitt eget fynd på en av helgens två julmarknader...


Gråmelerade och fina, handstickade i ull
Ja, mina fötter känner för att skämmas bort lite grann
efter helgens kånkande och bärande och packande

Men roligt har det varit!
Våra största supportrar; R. och T. skötte om butikerna
Så Annika och jag kunder helt och hållet ägna oss åt
att ha några trevliga timmar i Lundströms Bodar i Mellbystrand idag
tillsammans med många glada kunder...

Vi hade borden intill varandra, och här kunde man hitta:
 kransar, glögg, senap, ljus och servetter
handgjorda julprydnader och färdiginslagna paket för s.k. julklappsspel
Ja, kort sagt allt för en mysig jul...


Nu är ordningen återställd igen,
 efter Bad, Hämtmat, Konjak & Ernst på TV
(den karln är sjutton ta mig beroendeframkallande)

Imorgon börjar veckan före jul.
Det låter konstigt, tycker jag
-inte kan det väl vara det redan?

Dröm sött alla
så ses vi en annan dag igen
-om ni vill!

Kram
Ann






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar