Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


fredag 28 december 2012

Att Skapa Ett Stilleben...

Med huset fullt av stormönstrade tapeter
får väggarna tala för sig själva
och våra tavlor får vila i garderoben.

Jag älskar våra väggar
och de mönstrade tapeterna ger verkligen värme åt vårt gamla hus...

Men för att bryta av och få någonting att vila ögonen på
skapar jag små stilleben


Lilla brickbordet i biblioteket:



Lätt att ändra efter säsong (julgranen)
och några böcker bygger på höjden...





Böckerna är:
"Pale & Interesting" av Atlanta Bartlett & David Coote, och
"Creative Walls" av Geraldine James
(bästa Coffee-table böckerna just nu, om jag får bestämma)


Jag brukar tänka en pyramidform på arrangemanget
och högsta punkten behöver inte vara i mitten
"tyngsta" föremålet brukar jag vilja ha till höger
 för mitt öga blir det mest balans så


Ovanpå spritskåpet i vardagsrummet:


här får Trollhasseln klättra högt upp p g av takhöjden
En samling udda föremål som färgmässigt hör ihop ändå...
Böckerna är vända med bladsidorna utåt för att lugna ner




den antika glasfågeln och grankvisten signalerar jul...


På köksbänken:




Mörkare fond bakom och ojämnt antal föremål

och så Vaxblommor...



Använd det du har och para ihop udda föremål på ett nytt sätt
-Det är ju roligt vetja!

PS  Jätteglada, och mycket Stolta är vi, över att ni är så många som kikar in här!
Snart ofattbara 20.000 sidvisningar!!

Det måste ju betyda UTLOTTNING igen
Vi får tänka ut två fina vinster till er, Annika och jag

Ha en fin, fin helg!

Kram
ANN 






1 kommentar:

  1. Så mycket vackert!
    Smyger bara in för att önska en trevlig fortsättning och ett gott nytt år!
    Kram Anna

    SvaraRadera