Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


tisdag 11 september 2012

RAMSLÖK

Nu har jag lärt mig något nytt:

att så ramslök och det kan man göra på hösten.

Tänk vad mycket mina kunder lär mig 
mycket i Växtshopen.


Så nu återstår det att se vad det kan bli av detta och
om sniglar och annat smått o gott kan hålla sig undan.

Ramslök har smak av vitlök och används tydligen mycket
i det tyska köket. Nu är det dags för oss!!

Någon som har nåt kul recept på min nya trädgårdsvän?


Syrenhortensian "a la Lime", mitt eget namn,
kan man väl inte få nog av just nu!?

God tisdagkväll

ANNIKA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar