Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


onsdag 18 april 2012

Drömmen om ett hönshus...


Bland husen som finns här på gården finns förstås också ett hönshus!
Det håller jag på att städa!
Det är inte använt på några år, men nu blir det putsat och fint...
Men det är jobbigt att skrubba med piassavakvast (stavas det så?)
så det blir många pauser

Då passar jag på att drömma...

Tänk så mysigt med några sådana här gåendes i trädgården:




Silkeshöns ser ju för tuffa ut...



Och så vill jag så gärna ha ett blått ägg till min födelsedagsfrukost!


Hur coolt är inte det?
Rasen som värper såna här heter Araucana!
Dags för ett tag med kvasten igen!
Ha en go onsdagskväll!

Själv ska jag iväg hem till en mycket spännande person ikväll,
tillsammans med min samlarförening.
Jag lovar att ha kameran i högsta hugg
och hoppas jag får fotografera...
Kram
ANN



3 kommentarer:

  1. Jag är också supersugen på höns och har funderat på det ett tag. Tänk att hämta sina färska ägg varje morgon :o) De blå äggen är underbara!
    Fast i år tror jag att jag har tillräckligt med projekt......men kanske en framtida dröm ;o)

    Ha en härlig kväll i trevligt sällskap!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  2. Silkeshöns såg jag på trädgårdsmässan, vilka coola & fina höns ! ;) Hoppas att du får till ett hönshus kan vara kul att följa ;)
    Ha en härlig torsdag !
    Kram Anki

    SvaraRadera
  3. Hej
    Kul att du är med i min utlottning. Vilka vackra bilder på vackra höns. Ha en fin dag.
    Kram Agneta

    SvaraRadera