Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


söndag 11 mars 2012

Lite hjälp, tack!

Hej!
Nu behöver jag verkligen er hjälp.
Och fantasi.
För jag har kört fast.

I vintras började vi förberedelserna för baksidan av butiken,
som är nästa projekt på Ann-Tikt & Sånt.
En mysig baksida, där man kan botanisera
bland fin trädgårds-keramik, och en och annan antik utepryl
och köpa sig en kopp gott kaffe, hade vi tänkt oss.


Såhär såg det ut innan Mellby Trädgård kom och räddade oss...



Nu är nässlor och gammal gödsel ett minne blott
Ny brunn är anlagd och makadam finns på plats...


-Ser det fortfarande hemskt ut, tycker ni?
-Ja, det är här som fantasin kommer in!
Här ska bli gräsmatta i mjuk båge till vänster,
jordmassorna ska bli till en fin kulle som ska gränsa till åkern
Bakom muren som skymtar ska det odlas,
 gammaldags växter och mörkröda rostorn är också inplanerade. 
Mitt på den grusade planen ska det stå ett
-TRÄD.
Vackert ja - men vilken sort???
Jag har ingen aning.
Det är här som du kommer in i bilden

Ni är ju några stycken som läser här (väldigt, väldigt trevligt)
så jag tänker be om ett förslag.
Önskemål: det ska inte bli för högt, ska vara vackert att titta på
helst både vår, sommar och höst
och inte skräpa ner för mycket.
(det är här som min absoluta favorit: Kastanj går bort)
Har du något förslag -lämna gärna en kommentar eller maila mig
adressen står i högerkolumnen.
Hemligt pris utlovas till bästa förslaget!
Tackar på förhand gör
ANN

2 kommentarer:

  1. Hej Ann!
    Tack för trevligt läsning :)
    En blodlönn kan vara vacker vår, sommar å höst.

    Hälsa R

    Kramkram F&T

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Lägges tacksamt i förslagslådan!
    Kram, Ann

    SvaraRadera