Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


onsdag 21 mars 2012

Kaprifol och ett litet Växthus...

Onsdagar betyder "Ledig dag"
Dock brukar körschemat vara gediget
och då känns det extra härligt med en solskensdag!
Idag stod det bland annat Plantera Bellis till lilla verandan 


Och det gjorde jag ju gärna...
Den fick mellanlanda vid trädgårdssoffan utanför.
Vid stuprännan växer det en Kaprifol
och ser man på...


Fullt av små bladrosetter! Vad glad man blir!
Den gamla soffan har några år på nacken...
Översta spjälan är kapad en bit in
Jag tror den har stått bredvid ett fönster en gång i tiden
och så har den inte riktigt fått plats!

Charmigt!


Sedan kom det leverans

Titta vilka fina små växthus
De ser ut som dom svävar på sina höga ben
Finns i 3 storlekar


Och även i bordsmodell...


Alla tak går att ställa upp med en liten hasp
Ska fylla dem med penséer imorgon, tror jag.
Ha en go kväll!
ANN







1 kommentar:

  1. Men åh, så fina bilder...
    Ikväll lagar han hasselbackspotatis, grillar, tomatsalsa, bearnaisesås, sockerärtor, blomkål...Här sitter jag med mitt glas vin och och väntar på det goda med ett glas rött! För sista gången. För idag var det min sista arbetsdag på golvbutiken...Nu är överraskingsmomentet över...
    Sorg i hjärtat.
    Kram Anna

    SvaraRadera