Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


måndag 13 februari 2012

Silversmide

Måndagar är min kurskväll. Det innebär SILVERSMIDE.
Lite småtrött som jag är på kvällarna, så är jag alltid lite "sådär"
innan jag ska iväg. Men när jag kommer dit och man börjar sitt skapande
så glömmer jag både tid o rum.
Det som också är kul med silversmide, är att där är många moment innan
man har ett färdigt smycke. Det ska sågas, slipas, glödgas, syras, poleras, ja det
var inte allt kan jag säga....
Sedan finns det ju också så många olika tekniker att använda sig av.
Så om ni har förstått mig rätt, så JA, jag rekommenderar SILVERSMIDE!!
Jättekul är det!


Detta är mina senaste alster: Örhängen med matchande ring!

Känns som en bra start på veckan. 
Hoppas på en lika härlig tisdag!

Sov gott på er
Kram
ANNIKA



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar