Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


torsdag 15 november 2012

Kapstaden




Jag är i himmelriket, eller rättare sagt i
Kirstenbosch Botanical Garden.

Strax utanför Kapstaden så ligger denna
 världsberömda trädgård.


Protea - Sydafrikas nationalblomma


Tacksamma blommor att fotografera!



Nu har vi tagit oss in till marknadstorget,
Greenmarket Square, mitt inne i Kapstaden.
Från vårt cafébord iakttog vi skolbarnen som
var klara för dagen.


The Waterfront, det tjusiga och
påkostade hamnområdet i Kapstaden.


Om man gillar Bouganvilla, älskar man detta!


Lunch intogs denna dag på denna underbara
innergård - maten fick 10 poäng!



Det finns tyvärr en baksida av Kapstaden,
kåkstäderna. De går inte att blunda för det för de
sträcker sig milvis utanför staden.
Nyfikenheten tog oss nära, så nära att vi 
nästan fick panik och fick vända när vi kände
att för många tittade på oss...
Även om boendet är nära misär, tyckte jag mig
se hela, rena och glada personer här.
Men jag kunde inte med, att plocka fram kameran.

Jag har nu kommit igenom vår fantastiska resa.
Sydafrika är ett land du måste besöka om du gillar
natur, djur, vin, god mat och framför allt bli
ompysslad av vänliga människor.

Har ni frågor kontakta mig gärna.

ANNIKA
















1 kommentar:

  1. Underbara foton Annika! Kåkstäderna berör verkligen. Så mkt vackert i detta land men sedan också en fattigdom som pågår sida vid sida. Vilken innergård!
    Kram Anna

    SvaraRadera