Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


måndag 28 september 2015

Tjejtur till Lissabon




Jag kan skatta mig lycklig!!
Jag har världens bästa tjejkompisar.
Några av oss träffas inte så 
många gånger per år, eftersom
vi bor långt ifrån varandra.
Just nu bor en av oss på andra 
sidan jordklotet och en i England.
Men fast är att vi träffas vart annat år
någonstans där det finns sol, vin och
bra shopping!













Lissabon kan jag varmt rekommendera!!
En härlig stad med mycket historia, "mysighet"
och väldigt vänligt bemötande överallt.











Dessa spårvagnar är ju typiska
för Lissabon och just denna linjen
tog vi varje dag in till stadskärnan.
Smidigt och charmigt!






Sista dagen gjorde vi ett heldagsbesök
till Cascais. Där blev det först sol och bad,
sedan en underbar eftermiddag på denna 
coola takbar med drinkar mezze och vitt vin!
I dessa stunder får man nypa sig i skinnet...,
Tack tjejer för några fantastiska dagar tillsammans!




Kram

ANNIKA




3 kommentarer:

  1. Hej Annika!
    Så mysigt ni verkar ha haft! Jag besökte Portugal årligen som barn men nu var det länge sedan. Lissabon ser lockande ut!
    Så härligt att resa med goa tjejkompisar!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Tack själv för en fantastisk resa! Är så glad att ni alla finns i mitt liv❤❤❤

    SvaraRadera
  3. Åh, dagar att spara i hjärtat!
    Tack för tips om resmål. Portugal glöms annars lätt bort, iallafall för mig... sätter genast upp på listan!
    Kram
    Ann

    SvaraRadera