Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


måndag 30 mars 2015

Ljuvliga Vintage Paint...



En underbar nyhet för våren är den härliga kalkfärgen
som nu finns i butik hos Ann-Tikt & Sånt


Vintage Paint från Jeanne d'Arc Living





Kalken i färgen gör att den täcker väldigt bra, 
torkar snabbt och det bästa av allt 
-den fäster på praktiskt taget allt
utan tråkigt förarbete som slipning...

Ja, det är en riktig tjej-färg!!!

 Färgskalan är mild och fin,
ytan blir läckert matt 
och det finns många nyanser att välja mellan
Kom in i butiken så visar jag mer!

För dig som är sugen på att prova på att måla
och även lära dig hur man kan arbeta med ytan
för att få effekter, kommer jag i vår att hålla kurser,
små work-shops där vi målar, skrapar och vaxar!

Allt du behöver finns på plats, 
så varför inte samla tjej-gänget till en kul och kreativ kväll!!!

HÄR läser du mer om kurserna.

Den första håller jag 8/4
och du anmäler dig och betalar direkt i webshopen  HÄR





Sängbord från början av 1900
Benen målade med Black Velvet

Välkommen in och prata färg!!

KRAM

Ann

2 kommentarer:

  1. Vad KUL att du börjat med kalkfärgren! Ser den på många ställen när jag gör mina små härliga kundbesöksturer! Jag har också målat en hel del med den och tycker den är superbra! Ja, inte det första objektet... Det var en mörkblå snickarkista som morfar haft. Den behövdes 5 lager för att täcka!! Men på allt annat jag målat har det funkat HUR bra som helst! Älskar den! Så befriande att slippa förarbete och bara börja måla direkt när man känner för det!
    En väninna till mig ska starta kurser i kalkfärgsmålning och jag hjälper henne att renovera lokalerna. Det är ett annat märke som är svenskt och heter Autentico. Ska nog gå en kurs hos henne.
    Ha en härlig påsk!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna och tack för påskhälsningen! Hoppas ni också hade det fint. Skönt med några extra lediga dagar!
      Ja det är verkligen roligt att måla med kalkfärgen...man blir helt biten!
      Ha det bra
      Kram
      Ann

      Radera