Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


onsdag 4 juni 2014

Lite Butiksbilder en Helt Vanlig Onsdag...

Det är kul att gå runt med kameran i butiken
Allt ser lite annorlunda ut genom kameralinsen

Det är ett trick jag använder när jag ska ändra om i ett rum också
När jag tar några bilder 
är det lättare att se vad som behövs fixas till!!

Här är vad jag såg genom linsen idag:


Gammal dansk servis i grönt, vitt med silverkant
(inget för diskmaskinen, alltså)
fransk gammal fönsterlucka i riktigt trädgårdsgrönt
zinkvattenkanna och rokokospegel gamla



Ljuvliga vimplar sydda i vintage-tyger och spetsar
gammal pinnstol (kan man få för många?) och Majolikakruka
Ny kaminspegel från House doctor



Gamla tekoppar i härlig form på det gamla tårtfatet
Hemsydd kudde i bolstervarstyg




Gammal svensk trappstege och skolplansch, 
antik tårtbox och hängare från Frankrike

Visst är böckerna med ljusa ryggar 
fina att dekorera med?




Sommarfönster och nysydda vimplar i rosa-rött




Och så korgar förstås...

Här en nytillverkad från House doctor
med jättefin form.
Vintage kudde med ljuvligt yllebroderi




Tror jag ska låna in en korg till verandan
och plantera vita pelargoner i den! 

En finfin onsdag önskar jag er!

Kram

ANN

2 kommentarer:

  1. Så mycket vackert du har! Det där gröna fönstret är ju alldeles fantastiskt fint! Hoppas du har en underbar pingst!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Så mycket fina saker!
    Fönsterluckan, kopparna o lilla fönstret fastnade jag för!
    Ha det fint!
    Kram
    Lotta

    SvaraRadera