Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


lördag 24 maj 2014

Bland Blommor och Blad...


I helgen som gick var det trädgårdsmässa på Margretetorp





Liten behändig mässa
med mycket fint, både bland blommor och blader
 och annat läckert för trädgården och trädgårdsliv...

Två av mina leverantörer ställde ut:

Lisen Mahrs med sin firma Trädgårdsverkstan
där hon svetsar både möbler, krukor och trädgårdskonst
Här är Lisen...


Glaskulor fångade i ett järnklot
Stående...


och hängande...




Blomkrukor och mosaik ton i ton...




Och de maffiga borden med grovt järnunderrede
och vintage cementplatta som bordsskiva...




Keramikern Iréne Jonsson
visade somriga pelargonfat och krukor...





Hmmm, ett sånt här på altanbordet, Tack!





Bästa trädgårdsmuggen...




Och lite skönt för ögat
-blandat som du själv vill...




Med mig hem kom en underbar buskros
som jag insåg att jag inte kan leva utan...




Perfekt som ögongodis i mitt runda land
och den ska jag gå ut och plantera NU!!!

Mors Dag firar vi i morgon
Välkommen ut med mamma 
på en liten nostalgi-tripp i butiken

och fina presenter har vi också för den som vill...
Både hos DRÖMMAR och Ann-Tikt & Sånt

Fin lördag, alla!

Kram

ANN




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar