Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


fredag 25 april 2014

Underbara lammisar




Har ni sett nåt så sött!!!!


Hos min vän Marie kan man just nu strosa runt
i ett stall med ett gäng underbara lammungar.



Här är en trött och utmattad mamma med 
en dag gamla lammisar. Marie hjälper
till att få mamman till att dricka och äta
så hon får krafter till sin små ungar.


En härlig odling av tomater, basilika och
andra härligheter hittar man i det fina växthuset.



Rosmarin i stora krukor, vem vill inte ha det...


Också trippar det förstås tuffa hönor omkring
i detta paradis. 
Så om jag nu får drömma.....,
på min önskelista just nu;
lamm och tuffa höns.

Vad gjorde man utan drömmar..?


Ha en trevlig helg!

Mina DRÖMMAR har öppet
LÖR o SÖN KL.12 - 16

VÄLKOMNA !!!

ANNIKA

4 kommentarer:

  1. Åhhhh, jag vill också ha lamm och tuffa höns!!! Tyvärr är inte min äkta hälft lika impad av höns som jag och lamm har vi i hagen bredvid huset ..men jag vill ha ett eget att gosa med :-) Hoppas ni mår fint! Kram Charlotte

    SvaraRadera
  2. Hej Annika!
    Vilket mysigt inlägg! Lamm blir det nog inga hos oss men höns hoppas vi skaffa om ett år. Hönshus måste först byggas bara...!!
    Nu har jag ÄNTLIGEN lagt till er fina blogg på min lista så jag lättare ska hitta till den!

    Så glad jag blev att höra att ni planerar ytterligare en Sydafrika resa! Vi är också sugna på det men väntar nog ytterligare ett år så vår yngsta kan få ut lite mer av resan och bättre hantera lååång flygresa!!
    Kul att ni vill övernatta på Remhoogte! Vi älskade det! Vet att de har en del stammisar som hyr stugan varje år vissa veckor men håller tummarna att den är ledig när ni ska dit. Bodde ett år innan på Rosevijn (stavas ungefär så) inne i Stellenbosch och det var också ett kanonställe.

    Må så gott!
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anna!!
      Härligt att du vill titta in hos oss!!! Ja, jag älskade Remhoogte! Jag har inte fått svar från dem än om det är ledigt, men hoppas förstås. Annars får vi åka dit på vinprovning igen. Vi är sugna o åka mot Paarl denna gången , kanske vi kan hitta någon söt vingård att bo på där. Tusen tack för dina fina tips!
      Ha en härlig Valborg!
      Kram
      Annika

      Radera
    2. Hej igen Annika!
      Hoppas de har stugan ledig till er! Om inte skriver Minna på sin blogg om en vingård utanför Paarl. Kika på denna länk; http://minna-sydafrika.blogspot.se/2014/05/paket-erbjudande-pa-tempel-wines.html
      Må så gott!
      Kram Anna

      Radera