Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


fredag 4 april 2014

Mitt Woodland




Jag har gått och funderat i vinter på denna delen
av vår trädgård. Det är inte så lätt med en
trädgård som gränsar till skogen. Jag tycker
det är svårt att få en snygg övergång.
Men nu börjar jag hitta knepen. Torvblock är
ju en suveränt just här. Det ser naturligt och
"skogsligt" ut.


Nu ska där sättas pioner, amerikanska blåbär,
mossflox, daggkåpa och nävor. 
Låter det rörigt kanske..., men det är min start,
på mitt Woodland. T tror att jag är nöjd här,
men jag tror att detta bara är början...
I pallkragen bakom är det tänkt att vi ska
odla delikatesspotatis.
Nu är det bara det stora problemet kvar -
rådjuren. Pioner står iallafall inte längst upp
 på rådjurens önskelista.


Två kvällar den senaste helgen fick vi till en brasa
och ikväll är det faktiskt premiär för "grille".

Ha det gott i solen!!

ANNIKA








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar