Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


fredag 21 mars 2014

Vårnyheter och kanske en -Nässelsoppa...


Ljuvliga, ljuvliga sol...
Man känner sig lätt i själ och sinne
nästan som att trycka på en knapp!!

Och kolla vad som tittat upp!!
Räcker till en mini-förrätt i helgen...



Roligt är det också att fotografera alla vårens nyheter 
nu när ljuset hjälper till
och ger lite magi...

Tunna gardiner, (extrabreda 2 meter!), i grafitgrått,
ljusgrått eller kritvitt 









Linnekuddar med monogram i lite "smutsiga färger"
grafitgrått, ljust gråblått samt beige
Allt kommer även i web-shopen under helgen



Och så en färgexplosion...



Jag blir iallafall sugen på att hälla muffinssmet
i dom här söta formarna. Perfekt till helgfikat!

Välkomna att kika inom i helgen!

Torsdag-Fredag 14-18
Lördag - Söndag 11-16

ANN

1 kommentar:

  1. VARENDA vår tänker jag att jag ska prova att göra nässelsoppa - men så glömmer jag bort det och det ska visst vara de där allra första späda? Kanske jag kommer loss denna vår, man vet aldrig...
    Underbara saker du visar, antar att du njuter i fulla drag nu när du fått öppna butiken igen!

    Kram Anna

    SvaraRadera