Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


söndag 30 mars 2014

Brunch i Skåne


Har ni inte varit på Saluhallen i Höganäs,
tycker jag att ni bara måste ta er dit!
Ett fantastiskt ställe om man tycker om
god mat, design, blommor och mode.
Allt detta är samlat under ett tak i en underbar miljö,
just där Höganäs saltglaserad keramik har tillverkats
sedan 1835.


Vi åt en gigantisk Brunch-buffé i restaurangen
en trappa upp. Där sitter man runt de gamla
brännugnarna. Galet läckert!

 

Maten var supergod!


Någon i huset var duktig på blomsterarrangemang!
Enkelt och smakfullt.



Huvudpersonen idag var min far, som 
fick sin försenade 80-årspresent!


Porten in till en av brännugnarna!


Ett kanontips från mig om du bor i Skåne, eller
som jag i södra Halland - söndagsbrunch
på Saluhallen i Höganäs!

Nu är denna helgen slut och jag summerar
min till en TOPPENHELG.
Jag har fått fixat en hel del min butik. Det börjar
bli dags för säsongsöppning! 10 dagar till!
I veckan kommer det varor från flera olika
håll, och det ska bli så kul!!

Jag har också hunnit med att anlägga en ny 
rabatt i trädgården. Återkommer med bilder
från den i veckan som kommer.

Ha en fortsatt härlig söndagkväll!

Kram

ANNIKA














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar