Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


tisdag 14 oktober 2014

Pumpor och hönshus


Hejsan!!

Jag är inte någon halloween-älskare på 
något vis, inte alls faktiskt....,
men jag älskar pumpor!
Jag älskar att åka ut till mitt specialställe
och välja och vraka bland alla
härliga färger och modeller!
Jag hör mig själv diskutera skörden med
odlaren som om jag var i branschen själv.
Kanske jag blir pumpa-odlare en gång...
Eller är jag bara så himla fascinerad av
alla former ock knölar som det kan bli av dom.




I helgen har vi också satt igång med vårt
hönshus-projekt.  Nu äntligen ska det bli av!
På riktigt!


Där ligger massor av jobb framför oss, men
en dag kommer det säkert trippa små söta
höns i och framför detta hus...
..till våren hoppas vi..
Och nu är vi ju verkligen pågång!!




Detta härliga kämpagäng lade ner massor av tid
och engagemang. 
Tusen tack alla ni !!

Ha en fin dag!

ANNIKA






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar