Här kan du läsa om oss, Ann; innehavare av butiken Ann-Tikt & Sånt, i Mellby och Annika; innehavare av butiken Drömmar Inne & Ute, i västra Mellby. I vår gemensamma blogg skriver vi om vår passion för inredning, antikt, trädgård, mat och familj. Välkommen att följa oss båda. Allt är ju roligare när man är två!


fredag 27 juli 2012

Antikmässan i Helsingborg

Ja, det är inte lätt...
Tre systrar och tre viljor

Lillasyster gillar glas
-och är väldigt duktig på det!
Hon stannar framför alla glasmontrar!

Storasyster gillar små, små saker
och stannar framför alla montrar som innehåller sånt!

Och mellansyster (jag)
älskar vad danskarna kallar brukskonst
alltså vackra användbara föremål som även har ett stort inredningsvärde
-där stannar jag!
Men trevligt hade vi!!!

Här kommer bilder från mina tre favoriter:

Först ut är Atmosphere Antik i Halmstad


Nymanglade franska linnesärkar
i en underbar feminin presentation...


Jag bara smälter...


Välsydda, antika linnekuddar, vitt porslin
och handgjorda tofsar...
OBS den gröna tonen på stolen...


Sedan A la Carte Antik från Stockholm
med de underbaraste saker för köket...



Trädgårdsbord, soffa o ripsmattor i blåaste blått...



och naturligtvis Lillstugans Antik i Markaryd


Franskt och Danskt i underbar blandning...



Fina, fina flaskhållare i trä...

Vad jag handlade??
Ja, jag handlade lite till butiken
-men mest till mig själv!!!

Det visar jag nästa gång!

Ha en mysig helg

Kram

ANN









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar